Monday, December 28, 2009

Pembuka Bicara...

Cinta itu berkenaan kesediaan berkongsi hati

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca dan pengunjung laman blog saya ini. Tujuan laman blog ini adalah untuk mendedahkan kepada anda tentang CINTA terutamanya permasalahan yang timbul, punca dan kesan CINTA itu sendiri.

Sebelum mengorak lagkah, saya dahulukan blog ini dengan permasalahan CINTA yang biasa dialami oleh pasangan yang bernama Si Lelaki dan Si Perempuan. Adakalanya, permasalahan ini timbul kerana hanya sebelah pihak yang menyumbang kepada keintiman hubungan yang telah terbina, dan merasakan tidak dihargai. Malah pihak yang sama mengharapkan apa yang telah mereka curahkan akan dibalas oleh pihak yang satu lagi. Masalah ini biasanya berlaku kepada Si Perempuan yang selalu mengharapkan Si Lelaki tampil memberikan respons bagi setiap apa yang telah Si Perempuan berikan dalam hubungan mereka. Namun begitu, permasalahan ini juga biasa berlaku kerana tindakan Si Perempuan memaksa Si Lelaki dalam setiap tindak tanduk dan menjadikan mereka terjerat dalam perhubungan CINTA ‘boneka’ Si Perempuan dan juga mungkin berlaku sebaliknya. Sifat terlalu mengejar kesempurnaan dalam perhubungan tidak semestinya menjanjikan kebahagiaan manusia.


Memberi dan menerima dalam bercinta

4 comments:

  1. kalaulah ada alat penyukat tahap cinta...bleh la kita tahu balance tak dorg tu saling mencintai...hhaha

    ReplyDelete
  2. hahaa.. then, u shud invent one.. ;)

    ReplyDelete
  3. tp kalo ade alat tu..semua rahsia akan reveal...sbb kadang2 walaupon satu pihak lebih sayang berbanding pihak satu lagi, tak bermakna yg kurang syg tu tak adil...mybe die blom build up lg syg dia...(haha,.ape aku merepek ni??)

    ReplyDelete
  4. gmbar empty love tu macam knal je .
    pernah nampak dekat blog ni
    http://rafhanahhaneem.blogspot.com/ .
    hahaha.

    ReplyDelete